Värd att läsa ;)

En dag ur mitt liv som dinisaurie

Jag är en Tanystropheus. Jag fångar fisk hur lätt som helst för jag har så lång hals att jag bara sticker ner huvudet under vattnet och tar lite fisk Det är gott, jag slukar det i ett enda nafs, Sen går jag och vilar. Sen när jag vaknar så spottar jag ut fiskarna för jag tycker det var synd om fiskarna. Sen gick jag till havet igen och lämna dom där. Sen fick dom simma hem igen till sej och jag var en mycket snäll dinosarurie. Jag tänkte på andra och om man gemför med andra dinosarie var jag en mycket snäll vad jag tycker. Och sen när jag vände mig om slog jag i huvudet i ett berg. Och jag visste inte vad jag skulle göra så ont i huvudet hade jag. Men mitt i allt i hopa kom jag in i en värld som var underbar. Det var jag som drömde. Mitt i drömmen såg jag en pojkdinosaurie. Jag blev kär i honom direk. Det hade du säkert varit också vad jag tror. Sen gick vi en runda tillsammans. Och då sa han att han var tvungen och gå för han fick inte gå med nån flicka för sin mamma. Men då mitt i det roliga rycktes jag loss från drömmen och tittade upp och kände jag var jättehungrig.


Skriven av Marie Polsjö!! HAHA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0