Hemma!

Åh är ätligen hemma i soffan nu!

Som jag skrev tidigare idag så har jag varit öm och haft sveda i övre delen av livmodern hela natten och morgonen, så imorse, efter övertalning av Jonas så ringde jag upp till BM. Hon tyckte jag skulle komma in så vi åkte upp till sjukhuset och hon kollade och klämde lite. Men eftersom Söderhamns sjukvård är typ sämst och dom inte har någon utrustning så blev vi vidareskickad till hudik.

Väl uppe i hudik fick jag ligga med en CTG-apparat i 20 minuter. Den mätte bebisens hjärtljud och mina sammandragningar. Allt såg bra ut, bebisen mådde jättebra, den va lite väl vild bara och vela helst sparka bort CTG grejerna.

Fick göra både vaginalt och vanligt ultraljud. Jävlar vilken skillnad de va sen sist kan jag säga, bebben hade växt på sig lite, hihi. Fick även reda på vad de va för kön, så himla roligt! :)

De som orsakade min ömma livmoder va ingen mindre än lilla busungen själv. Den har legat och sparkat uppåt mot revbenen så de har blivit som blåmärken inne i livmodern, därav allt ömmande!

Känns helt underbart att allt är bra med min älskade lilla skatt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0